• Latest
Фото: Укринформ

Стејт департмент: Кремљ финансира антиукраинска кампања за дезинформации во Латинска Америка

November 9, 2023
Фото: Wikimedia Commons

Франција го повика американскиот амбасадор Кушнер на разговор поради обвинувачкото писмо до Макрон за растечки антисемитизам

August 25, 2025
Скриншот од Youtube видео -ЛНОБТ

Украина и Литванија потпиша документ со намера за заедничко производство на одбранбени производи

August 25, 2025

Предвремените претседателски избори во Република Српска ќе бидат распишани најдоцна следната седмица

August 25, 2025

Власта со потези што отвораат сомнежи за изборни злоупотреби

August 25, 2025
Фотгорафија: Touch Of Light/Wikimedia

Пентагон: Војниците на Националната гарда на улиците на Вашингтон ќе почнат да носат оружје

August 25, 2025
Ерол Ризаов

Како да ги препознаете лагите

August 25, 2025
Фото: Скриншот од видео на The Guardian

Четири новинари меѓу 15-те загинати во израелскиот напад врз болница, велат официјални лица од Газа

August 25, 2025

Њујок Тајмс: Дали Украина ќе се откаже од Донбас?

August 25, 2025

ДЗР: Системот за интегрирано планирање на ресурсите што го користат голем дел од институциите од јавниот сектор е без соодветна заштита на податоците

August 25, 2025

Пропадна уште едена обид за конституирање на Собранието на Косово

August 25, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home СВЕТ КОНФЛИКТИ ВОЈНА ВО УКРАИНА

Стејт департмент: Кремљ финансира антиукраинска кампања за дезинформации во Латинска Америка

November 9, 2023 13:06
in ВЕСТИ, ВОЈНА ВО УКРАИНА, ДЕЗИНФОРМАЦИИ, ПРОПАГАНДА, СВЕТ, ТОП 5
Фото: Укринформ

Фото: Укринформ

Share on FacebookShare on Twitter

Руската влада моментално спроведува тековна, добро финансирана кампања за дезинформации низ Латинска Америка, вклучително и со преплавување на медиумите со пропаганда и лажни вести, чија цел е да ја поткопаат поддршката за Украина и да ги поттикнат антиамериканските и анти-НАТО чувства, се вели во соопштението објавено на веб-страницата на Стејт департментот на САД.

„Руската влада моментално финансира тековна, добро фундирана кампања за дезинформации низ Латинска Америка“, соопшти Стејт департментот.

Забележано е дека Руската агенција за социјален дизајн (СДА), Институтот за развој на Интернет и Структура координирале за развој на кампања за манипулација со информации насочена кон Латинска Америка, која има за цел да ги промовира стратешките интереси на Русија во регионот на сметка на други земји преку отворено и прикриено кооптирање на локалните медиуми и влијателни лица за ширење дезинформации и пропаганда.

„Тоа се „изнајми влијание “ фирми со длабока техничка способност, искуство во искористување на отворени информациски средини и историја на ширење дезинформации и пропаганда за продолжување на целите на руското странско влијание“, се вели во соопштението.

Конкретно, Русија ги користи медиумските контакти во Аргентина, Боливија, Чиле, Колумбија, Куба, Мексико, Венецуела, Бразил, Еквадор, Панама, Парагвај, Перу и Уругвај за да ја шири својата пропаганда за да ја ослабне поддршката за борбата на Украина против руската инвазија и подгреваат антиамерикански и анти-НАТО чувства.

Тимовите во Русија создаваат содржина што се испраќа до обучени новинари во Латинска Америка за преглед, уредување и, на крајот, објавување во медиумите, соопшти Стејт департментот на САД.

Одделот го именуваше онлајн изданието на шпански јазик Pressenza, на чија веб-страница се наведува дека е основана во Милано, Италија, во 2009 година и е регистрирана во Еквадор од 2014 година, а чилеанскиот El Ciudadano како главни извори кои го циркулираат овој материјал.

Руските амбасади во Латинска Америка и медиумите финансирани од државата ги координираат напорите насочени кон зајакнување на про-Кремљ пораки, ширење антиамерикански наративи и развивање партнерства меѓу руските државни медиуми и локалните медиуми, амбасадите на трети земји во регионот кои се сметаат за про-московски, и локални новинари, соопшти Стејт департментот.

Како што јасно покажува овогодинешната Годишна проценка на заканите на американската разузнавачка заедница, актерите од влијанието на Русија ги приспособија своите напори за сè повеќе да ја сокријат вмешаноста, перејќи ги претпочитаните пораки преку огромен екосистем на руски прокси веб-страници, поединци и организации кои се чини дека се независни извори на вести. Москва создава оригинални приказни или го засилува веќе постоечкиот популарен или разделувачки дискурс користејќи мрежа на државни медиуми, прокси и социјалните медиуми кои влијаат врз актерите, а потоа ја интензивира таа содржина за дополнително да навлезе во западната информативна средина. Овие активности може да вклучуваат ширење на лажна содржина и засилување на информации кои се сметаат за корисни за напорите на руското влијание или теориите на заговор.

Вклучени актери во процесот: 

Илја Гамбашиџе, директор на руската фирма за односи со јавноста, позната како Агенција за социјален дизајн, ја предводи групата актери на малигни влијанија составени од членови од СДА и Структура за да спроведат кампања за манипулација со информации против земјите од Латинска Америка.
Покрај Гамбашиџе, меѓу инволвираните поединци се вклучуваат, но не се ограничени на директорот на проектот на SDA, Андреј Перла, извршниот директор на Structura, Николај Тупикин, и про-Кремљ новинарот Олег Јасински (алтернативен: Јасински).

Механизмот на кампањата:

Во некоја латиноамериканска земја, најверојатно во Чиле, би се организирала култивирана група на уреднички персонал со неколку локални поединци и претставници – новинари и лидери на јавното мислење – од различни земји во регионот.

Тим во Русија потоа ќе создаде содржина и ќе го испрати материјалот до редакцијата во Латинска Америка за преглед, уредување и на крајот објавување во локалните медиуми. Всушност, овој процес на перење информации би довел до „локализирање“ на про-Кремљ содржината создадена во Русија од страна на курираниот персонал во Латинска Америка и објавена во латиноамериканските медиуми за да изгледа органски.

Улогата на лингвисистички уредници од Москва, кои знаат шпански јазик е составен дел на кампањата. Уредниците често користат псевдоними за да ги поматат нивните вистински идентитети за да се осигураат дека информациите се перат на начин што се чувствува органски за целната публика.

Јасински одржува и користи огромна мрежа новинари и медиуми кои зборуваат шпански и португалски за да пропагираат проруски пораки без да ги загрозат неговите напори за поприродно асимилирање на содржината во латиноамериканските медиуми во корист на SDA и Structura.

Додека операциите на мрежата првенствено се вршат во соработка со медиуми на шпански јазик Pressenza и El Ciudadano, на групата и е достапна поширока мрежа на медиумски ресурси за дополнително засилување на информациите.

Скриената рака на Кремљ:

Темите и метриката за успех за кампањите беа развиени во врска со и во насока на руската влада, при што Гамбашиџе, Перла и Тупикин ја преземаа водечката улога во нивниот развој. Контролирањето на про-Кремљ наративот е важен аспект во градењето на кампањата за насочено влијание во Латинска Америка. За да го стори тоа, извршниот директор на Structura, Тупикин, гарантира дека темите остануваат на теми од приоритет на Кремљ.

Темите на операциите првенствено се фокусираат на обидот да се убеди латиноамериканската публика дека руската војна против Украина е праведна и дека тие можат да се обединат со Русија за да го поразат неоколонијализмот.

Овие теми се усогласуваат со поширокиот лажен наратив на Русија дека таа е шампион против неоколониализацијата, кога во реалноста е ангажирана во неоколонијализмот и нео-империјализмот во нејзината војна против Украина и нејзиното извлекување ресурси во Африка.

Постојат координирани напори меѓу руските амбасади во Латинска Америка и медиумите финансирани од државата за зголемување на про-Кремљ пораките, ширење анти-САД. наративи и развивање партнерства меѓу руските државни медиуми, локалните медиуми и радио станици, перцепираните про-московски амбасади на трети земји во регионот и локалните новинари.

Како што забележува Ројтерс, на 20 октомври, Соединетите држави објавија декласифицирана разузнавачка проценка испратена до владите на повеќе од 100 земји, во која се вели дека Москва користи шпиони, социјални медиуми и руски државни медиуми за да ја поткопа довербата на јавноста во интегритетот на демократските избори, пренесува Укринформ.

Европската унија во јули воведе санкции за Агенцијата за социјален дизајн и Структура, обвинувајќи ги за ширење пропаганда за поддршка на руската војна против Украина.

Подготви: Драган Мишев

Print Friendly, PDF & Email
Tags: Латинска Америкаруска агресија врз УкраинаРуска пропагадна и дезинформацииСтејт Департмент
Share33Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • СРПСКИ (БУРАЗЕРСКИ) СВЕТ: Ќе добие ли ВМРО-ДПМНЕ своја банка?

    95 shares
    Share 38 Tweet 24
  • Мицкоски: Ако поради независните со два потписа изборите не успеат, Владата има уставна можност да постави повереници

    93 shares
    Share 37 Tweet 23
  • МВР го уапси родителот кој го предизвика инцидентот во Штип, ФФМ, Шкупи и Брегалница го осудија – спортот не треба да биде арена за физички конфронтации

    91 shares
    Share 36 Tweet 23
  • Одбележан Денот на независноста на Украина во Скопје: Мирот е единствена опција

    88 shares
    Share 35 Tweet 22
  • Ивановска по распитот во Обвинителство: Обвинета сум дека наводно начинот на кој што сме ги отворале предметите во ДКСК и споделувањето на информациите во јавноста, било спорно за пријавителот

    87 shares
    Share 35 Tweet 22
CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ