На списокот на воени спонзори има 31 меѓународна компанија, изјави шефот на украинската Национална агенција за спречување корупција (NACP), Олександр Новиков во интервју за Укринформ.
„Сега 31 компанија се на списокот на меѓународни спонзори на руската војна. Повеќето од нив се кинески. Се чини дека американските компании се на второ место, а потоа и европските. Се надеваме дека сите меѓународни компании конечно ќе престанат да го финансираат убиствениот руски режим. “, рече Новиков.
Според него, НАЦП работи заедно со World-Check на ова прашање. Програмата овозможува проверка на договорните страни и се користи од банки и финансиски компании ширум светот. Тоа значи дека компаниите вклучени во овој регистар се несигурни партнери за сите одговорни бизниси.
„Би сакал да привлечам внимание на позитивните резултати од влијанието на вклучувањето во овој регистар. Има случаи кога компаниите одбиле да соработуваат со Русија, на пример, ирската компанија Peninsula Petroleum Limited, која ги точи бродовите со гориво на море. изјава со која се осудува војната на Русија, одби да му дава услуги на рускиот криминален режим и ние ја отстранивме од регистарот“, додаде шефот на агенцијата.
Како што објави Укринформ, NACP на 7 август го врати статусот на пет грчки бродски компании на листата на меѓународни спонзори на војната, бидејќи овие компании не ги исполнија условите договорени во текот на преговорите за нивно отстранување од списокот.
Mondelez, Mars Inc. и PepsiCo Inc. имаа „луда продажба“ во Русија во 2022 година, откако најавија дека ќе ја намалат продажбата на нивните производи во земјата агресор, објави Блумберг.
Медиумот се повикува на податоци од руската даночна служба, според кои продажбата на Mondelez Rus се зголемила за 38% минатата година на 1,1 милијарди долари. Во споредба со 2021 година, компанијата повеќе од двојно го зголеми својот вкупен профит, објави Блумберг.
Во својот годишен извештај Mondelez наведе дека зголемувањето на профитот се должи на цените, растот на обемот и прекинот на рекламирањето и додаде дека Русија учествува со 4% од приходите на компанијата.
Минатата година, Марс забележа раст од 14% во продажбата на рускиот пазар (177 милијарди рубли), додека неговиот профит се зголеми за речиси 60% на 27 милијарди рубли.
Приходите на PepsiCo во Русија пораснаа за 16%, а профитот на компанијата се зголеми за четири пати. Според производителот на слатки пијалоци, продажбата во Русија сочинувала 5% од нето приходот во 2022 година, во однос на 4% една година порано.
Американските компании не го напуштија рускиот пазар бидејќи не подлежат на санкции, додека сите три рекоа дека ќе продаваат само „неопходни“ производи, забележува Блумберг.
Во септември, извршниот директор на PepsiCo, Рамон Лагуарта, објави суспензија на продажбата на меѓународни брендови, вклучително и 7Up и Pepsi, во Русија.
Mondelez во јуни објави дека ќе го намали своето работење, ќе ги суспендира новите инвестиции, лансирањето на производи и трошоците за рекламирање во руските медиуми.
Глобалниот претседател на Mars Wrigley, Ендрју Кларк, исто така рече дека Марс ги минимизира своите активности во Русија.
Во меѓувреме, како што објави Укринформ, Рајфајзен банка Интернешнл ги одложи најавените плановите за напуштање на Русија.
Како што предходно објави Цивил Медиа, Унилевер беше именуван како меѓународен спонзор на војната од страна на украинската влада откако сопственикот на Marmite, Dove и Domestos стана предмет на закон во Русија кој ги обврзува сите големи компании кои работат во земјата директно да придонесат во нејзините воени напори.
Швајцарскиот прехранбениот гигант Нестле кој има шест фабрики во Русија, продолжува да продава „суштинска и основна храна“. Производите достапни во руските супермаркети, наводно, вклучуваат чоколадни плочки, Нескафе, храна за домашни миленици Purina и житарки за појадок Bystrow.
Д. Мишев