• Latest

Наместо со фокус на понудата за граѓаните – медиумите со рефлексија на кампањите доминирани од црна пропаганда, дезинформации, клевети, навреди и омраза (2 дел)

September 4, 2020

Електронскиот попис како поле на судир меѓу политичките партии и етничките заедници

June 30, 2025

Исчезнати лица за време на војната во БиХ: Судбината на околу 7.600 жртви сè уште е непозната

June 30, 2025

24 ЧАСА: Пуштена во употреба делницата Фариш-Дреново, дел од Коридор10д; Русија нема да претставува сериозен воен предизвик за НАТО, смета Орданоски; Иран има капацитет за производство на збогатен ураниум

June 30, 2025
Фото: Скриншот од видео на ВВС

Непопуларноста на Елон Маск достигна рекордно ниво по „раскинувањето“ со Трамп

June 30, 2025
Фото: Скриншот од вифро на CNBC Television

Ворен Бафет донираше рекордни 6 милијарди долари акции од Беркшир на добротворни организации

June 30, 2025

Евробарометар: Над 81 отсто од Европејците поддржуваат постигнување климатска неутралност во ЕУ до 2050 година

June 30, 2025
Фото: Андриј Сибиха / Х

Сибиха до словачкиот колега Бланар: Русија ќе те удри и по другиот образ

June 30, 2025

(ИЗБОР) Албански медиуми: Обвинетите за Бањска го обезбедуваа Вучиќ за време на протестите; Косовското Специјално обвинителство поднесе обвинение за воени злосторства против двајца Срби; Прво рочиште во Специјалниот суд за случајот „Партизани“

June 30, 2025

„Безбедно во лето – вози одморен“, превентивна кампања на МВР и РСБСП

June 30, 2025
Сашо Орданоски
Фотографија: Роберт Атанасовски/ЦИВИЛ

Сашо Орданоски за ЦИВИЛ: И годинава не е на повидок завршување на војната во Украина, а Русија во наредната деценија нема да претставува сериозен воен предизвик за НАТО

June 30, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home АНАЛИЗИ

Наместо со фокус на понудата за граѓаните – медиумите со рефлексија на кампањите доминирани од црна пропаганда, дезинформации, клевети, навреди и омраза (2 дел)

September 4, 2020 13:06
in АНАЛИЗИ, ПОЛИТИКА, СЛОБОДНА ЗОНА
Share on FacebookShare on Twitter

пишува: ПЕТРИТ САРАЧИНИ

(продолжение од 1 дел)

Црната пропаганда и „бомбите“ „носители“ во кампања, резултат:  помалку гласачи

Како важен „столб“ на црната кампања на овие избори несомнено треба да се истакнат и снимките од прислушувани разговори за повеќе субјекти што се натпреваруваат на изборите. Секојдневно, јавноста се „бомбардира“ со снимени разговори на една, друга или трета страна, лидер, политичар во изборната трка, а снимките се без јавен извор и „автор“.  Индикативно е и тоа што речиси веднаш откако беа објавувани, најчесто се споделуваа од неколку портали одеднаш, со речиси идентични наслови, реченични конструкции и „дообјаснувања“ на содржината.

Цел на објавите, очигледно, беше да се дискредитираат главните протагонисти во снимените разговори, лидерите на двете најголеми политички партии, Заев и Мицкоски, и тоа на тема на која очигледно јавноста покажа најголеми очекувања но и разочарувања, борбата против корупцијата и криминалот и независноста на судско-обвинителскиот систем.

Според она што е изложено во нив, разговорите се снимени  во претходните две до три  години. Во неколкуте снимки на кои се слуша Заев, се говори за одредени случаи и случувања во СЈО, правосудството и политиката, Шарената револуција, одредена политичка групација на Албанците… Снимките, пак, во кои се слуша гласот на Мицкоски, содржат разговор за соработка со осудениот бизнисмен Зоран Милески, за кого претходно лидерот на ВМРО ДПМНЕ тврдеше дека не се сретнале, или признание дека осомничениот бизнисмен Камчев финансирал дел од долговите на партијата.

Овие нелегално снимени разговори беа искористени од партиските војски за меѓусебни пресметки и дискредитации. Но, најголем дел од содржината е прилично нерелевантна и, освен за начинот на кој се води политика на овие простори, не открива незаконски постапки ниту загрозување на јавниот интерес, па се добива впечаток дека тие повеќе служат за естрадизација на кампањата, што делумно резултира со заситување па и одбивност на јавноста кон вакви „бомби“.

Но, и овие „бомби“ кои навидум имаа театарски ефект како „муниција“  за партиските војски и нивните „пресметки“, сепак, тие, заедно со енормните количества омраза, очекувано придонесоа за создадавање на ефект на обесхрабрување кај дел од општеството и гласачите,  поради создавање на впечаток на општа корумпираност но и неказнивост на сите политичари и валканоста на професијата како таква.

Освен тоа, со снимките, продолжи да се релативизира одговорноста за далеку посериозни „бомби“ слушнати од јавноста претходните години, а за кои се уште нема правна разврска, како и за бројните опструкции и удари на патот за ослободување на правосудството од политички влијанија.   Овој наратив, во отсуство на валидни медиумски анализи на понудата, послужи за дури и валканите, радикалните и авторитарните опции да се прикажат како решение, или, во најмала рака, барем еднакво „валкани“ со другите.

Во атмосфера каде секој секого снима и објавува, а не се знае кој е авторот ниту дали ќе има одговорност,  дали некој е помалку или повеќе валкан, или воопшто не но е оцрнуван неоправдано, веќе не е важно. Резултатот од над 100.000 гласови помалку кај двете водечки коалиции, очигледно, не беше само резултат на стравот од пандемијата.

Прочитајте го и првиот дел од анализата.


Сите права се задржани. ЛИНК: Услови за користење, авторски права и заштита на приватноста. 
Во постизборниот период, ЦИВИЛ објави серија извештаи и анализи за спроведувањето на изборниот процес. Во претстојниот период, Организацијата го финализира објавувањето на извештаите и анализите од мониторингот, по што ќе бидат подготвени и објавени препораки за идните чекори што треба да се преземат на повеќе правно-политички, институционални и општествени нивоа.
Овие денови, ЦИВИЛ објавува делови од опсежната анализа под наслов „Наместо со фокус на понудата за граѓаните – медиумите со рефлексија на кампањите доминирани од црна пропаганда, дезинформации, клевети, навреди и омраза“ која ја подготви медиумскиот експерт Петрит Сарачини, инаку активист и член на Собранието на ЦИВИЛ.
Анализата е подготвена на педесетина страници, со конкретни примери и анализи за ефектите од кампањата, методите на пласирање на пораките, мрежите за оркестрирано ширење партиска пропаганда, дезинформации и омраза и низа други аспекти. На крајот од анализата се поместени заклучоци и препораки кои ќе бидат дел од пакетот препораки кои ЦИВИЛ ќе ги претстави пред јавноста и на институциите кон средината на септември.
Print Friendly, PDF & Email
Share35Tweet22Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Костадинов до Латас: Кога ќе ја чепнеш честа на мојот мртов татко, правдата не се моли. Се зема.

    107 shares
    Share 43 Tweet 27
  • Едногодишен помен

    98 shares
    Share 39 Tweet 25
  • Дијаспората веќе не е „нерезидент“ – Одлука на Уставен што менува правила

    93 shares
    Share 37 Tweet 23
  • (ВИДЕО) Нов гаф на Сиљановска Давкова – го помеша Марко Рубио со Џеј Ди Венс, кого го нарече Ди Џеј

    93 shares
    Share 37 Tweet 23
  • Сервилност или велемајсторски дипломатски потег – дали Руте последен се смее

    90 shares
    Share 36 Tweet 23

CIVIL MEDIA NEWSLETTER

Check your inbox or spam folder to confirm your subscription.

CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ