• Latest

Децата со посебни образовни потреби ги бараат своите асистенти, министерката ја префрла вината на директорите

September 6, 2024
Руте: НАТО работи на одржување на стабилноста на Западен Балкан

Руте: Лудата агресија на Путин не успева, поддршката за Украина дава резултати

October 24, 2025
Фото: Скриншот

Макрон: Мора да продолжиме да ја зајакнуваме нашата воена поддршка за Украина

October 24, 2025
Општина Аеродром (фото извор: ФБ профил на Н. С.)

Министерството за здравство со препораки и мерки за состојбата со сметот во Скопје: Да се избегнува физички незаштитен контакт со отпадот

October 24, 2025

(ВИДЕО)🎙САМО НЕШТО ДА ПРАШАМ за расистичката изјава на советникот Темелков за Ромите во Неготино

October 24, 2025
Фото: украинска авбасадорка Лариса Дир / Х

Амбасадорката Дир: Нападите врз Херсон го одзедоа животот на 3 луѓе, уште 22 се повредени – меѓу нив и деца

October 24, 2025
People seeking aid in Gaza
Photo source: screenshot AP

Врховниот суд на ОН го осуди Израел за ограничувањата на помошта за Газа за време на војната

October 24, 2025
Фотомонтажа: D. Mi[ev/CIVIL Media. Фото од wikimedia commons

Лукоил – новите санкции на Трамп и неодговорените прашања на ЦИВИЛ

October 24, 2025

ЕК: Фејсбук, Инстраграм и ТикТок го прекршиле Законот за дигитални услуги на ЕУ

October 24, 2025

Анализа на содржина: Пропагандно амплифицирање на Орбановите пораки во „Канал 5“

October 24, 2025
Фото: Meanwhile in Ukraine

Роберт „Маѓар“ Бровди: Пред 69 години Унгарија смело рече „не“ на црвената диктатура…денес Орбан живее со искривена интерпретација на тие настани

October 24, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home ОБРАЗОВАНИЕ

Децата со посебни образовни потреби ги бараат своите асистенти, министерката ја префрла вината на директорите

September 6, 2024 13:27
in ВЕСТИ, ОБРАЗОВАНИЕ, ПОЛИТИКА
Share on FacebookShare on Twitter

Пет дена откако започна учебната година, децата со посебни образовни потреби сè уште не можат да посетуваат настава бидејќи немаат образовни асистенти. Родителите на овие ученици тврдат дека нивните деца си ги бараат своите асистенти и е многу важно тие да не се менуваат често. Од друга страна, министерката за образование Весна Јаневска посочува оти обврска на училиштата е да ги објават конкурсите за ангажирање на асистентите.

„На 2 септември, моето дете беше на училиште. Почна да плаче кога виде дека ја нема неговата асистентка на која е навикнат. Тој сака, а не оди на училиште бидејќи нема асистент, а јас не знам како да му објаснам зошто седи дома додека неговите деца одат секој ден на часови“, вели за Мета.мк Зоран Мијалков од Штип, родител на шестоодделенец со посебни образовни потреби.

Мијалков е претседател на здружението „Сплотени срца“, во кое членуваат околу 3.000 семејства. Реагира што иако учебната година е започната, во училиштата нема образовни асистенти за децата кои имаат потреба од нив.

„Целото лето го имаа за да ги завршат сите постапки околу ангажирање образовни асистенти за учениците со посебни образовни потреби. Сега нашите деца си седат дома, си страдаат додека нивните врсници одат на настава. И денеска да ги изберат новите асистенти, има рокови за жалби кои мора да завршат, а сето тоа е одолговлекување кое е на штета на децата со посебни потреби“, вели Мијалков.

Неговиот син е шесто одделение во „Ванчо Прке“ во Штип, а тоа е период на премин од одделенска во предметна настава и период кој е специфичен за децата со посебни образовни потреби. Од друга страна, тој потенцира дека е многу важно за едно дете со посебни образовни потреби да не му се менува асистентот.

„Страшно уназадување може да се случи со детето ако му се менува личноста со која е навикнат да седи и да работи додека е на училиште. Тие вработувања на асистентите треба да се трајни, а не да им се менуваат на децата. Моето дете си ја бара неговата асистентка. Никому не му е грижа што првиот ден плачеше кога виде дека ја нема. Исто така, проблем е што има и двонеделни обуки за идните асистенти, период кој е многу кус. Надлежните мислат дека со две недели ќе добијат готов прозвод, асистенти. Си играме инклузија“, револтиран е Мијалков.

За пофалба, според него е тоа што за првоодделенците ќе бидат ангажиран 200 асистенти на ниво на држава.

Наспроти изјавата на Мијалков, министерката за образование и наука Весна Јаневска тврди дека во училиштата има асистенти за децата.

„Децата со попреченост имаат и ќе имаат асистенти. Досега се обезбедени 815 образовни асистенти, за останатите 200 асистенти се чекаше на ребалансот на буџетот, за да се обезбедат средства“, вели Јаневска.

Според нејзе, Министерството за образование и наука ја завршило својата задача, а „конкурсите за ангажирање на асистентите е обврска на училиштата со ресурсни центри и нивна задача е да планираат кога да го распишат и објават конкурсот“.

Зошто поставуваме директори на училишта ако не си ги знаат своите основни обврски, прашува Јаневска.

Министерката информира дека во тек е потпишувањето на договорите за ангажирање на 815 образовни асистенти, додавајќи дека конкурсот за дополнителните 200 образовни асистенти е отворен за пријавување.

„Годинава бројот на образовни асистенти е значително поголем за разлика од претходните години. Ако има потреба, зависно од барањата на родителите, следната учебна година ќе ангажираме уште поголем број“, рече таа.

И Комисијата за спречување и заштита од дискриминација (КСЗД) пред неколку дена реагираше за доцнењето на ангажманот на асистенти во училиштата и апелираше до Министерството за образование и наука (МОН) да ја почитува обврската за обезбедување на правото на образование за секое дете без дискриминација.

Комисијата неодамна исто така побара МОН навремено да осигура разумно прилагодување согласно индивидуалните потреби на секој ученик, добивање на соодветна индивидуализирана поддршка, како и поддршка на наставниците во работата со учениците со попреченост.

Оттаму потсетија на коментарите на Комитетот за правата на лицата со попреченост при Организацијата на Обединетите Нации, дека „инклузивното образование треба да се сфати како основно човеково право на сите ученици.“

„Ги повикуваме сите родители и ученици на кои им е оневозможено правото на образование, да ја пријават дискриминацијата до Комисијата за спречување и заштита од дискриминација, а Комисијата по службена должност ќе се обрати до училишта со ресурсен центар за да ја утврди фактичката состојба со процесот на селекција и склучување на договори за работа со образовните асистенти“, велат од Комисијата.

Извор: Мета

Print Friendly, PDF & Email
Tags: деца со посебни потребиМОН
Share33Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • EУ испрати порака, Мицкоски молчи – Андонов со жестока критика

    185 shares
    Share 74 Tweet 46
  • Поранешен унгарски разузнавач по неодржувањето на средбата помеѓу Трамп и Путин: Она што сега изгледа како дипломатски успех, на долг рок ќе се претвори во сериозна трагедија

    130 shares
    Share 52 Tweet 33
  • „На Ѓупците треба да им се забрани да гласаат“ – советник од десничарската МААК со скандалозен расистички испад во Неготино

    125 shares
    Share 50 Tweet 31
  • „Путин повторно го изигра“: Откажувањето на самитот во Будимпешта ја завршува фантазијата на Трамп дека ќе донесе мир во Украина

    101 shares
    Share 40 Tweet 25
  • Разобличување на „буразерската“ финансиска коалиција: Алта банка и „посвоената“ Стопанска банка – Битола во обид да го избегнат европскиот финансиски радар

    99 shares
    Share 40 Tweet 25
CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ