• Latest

Трајчевски: Министерството за финансии не треба да го финансира политичкото рекламирање

February 26, 2019
Вучиќ-Путин (фото извор: Газета Експрес)

Крајот на руско-српското пријателство: Вучиќ се заигра со „седењето на две столчиња“

June 7, 2025
epa08176355 Results of vote during plenary session on BREXIT vote of the European Parliament in Brussels, Belgium, 29 January 2020. Britain's withdrawal from the EU is set for midnight CET on 31 January 2020, with the European Parliament scheduled to vote on the Brexit Withdrawal Agreement.  EPA-EFE/STEPHANIE LECOCQ

Според студија на ЕУ, застапеноста на жените во европскиот парламент е намалена во однос на изборите во 2029 година

June 7, 2025

Косовските пратеници ниту по 28-ми пат не успеаа да формираат парламентарен состав

June 7, 2025

Владата отвора директна телефонска линија за барањата и потребите на повредените во пожарот во Кочани

June 7, 2025

Во Газа Курбан Бајрам се одбележа под урнатини, без храна и под Израелски напад во кој загинаа 42 лица

June 7, 2025

Трамп го повика Врховниот суд да дозволи масовни отпуштања во Министерството за образование

June 7, 2025
По Дејтонскиот договор - кантонизација на БиХ

Пирс: Во Босна и Херцеговина, оружјето секогаш ѕвечка и тоа треба внимателно да се следи, Додик отиде во спротивна насока

June 7, 2025
Харкив, 25 мај 2024

РУСКИ РАКЕТЕН ТЕРОР: Најголем руски напад со дронови го погоди Харкив, најмалку три лица загинати меѓу кои и новороденче

June 7, 2025
Пожар што избувна по нападот со руски дрон во предградието на Харкив, Украина, преку ноќ на 26 мај 2025 година. Фото: Државна служба за вонредни ситуации

Масовен руски напад врз Украина неколку дена по нападите на воздушните бази

June 7, 2025

ЕУ не исклучува можност за одложување на спроведувањето на делови од Законот за вештачка интелигенција

June 6, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home ВЕСТИ

Трајчевски: Министерството за финансии не треба да го финансира политичкото рекламирање

February 26, 2019 16:25
in ВЕСТИ, ИЗБОРИ, ПОЛИТИКА
Share on FacebookShare on Twitter

Агенцијата за аудио и аудиовизуелни медиуми и за овие претседателски избори ќе врши интезивен мониторинг на медиумското известување за време на изборната кампања. За улога на медиумите во изборните циклуси, политичкото рекламирање, санкциите и измените во законските решенија што ги опфаќаат медиумите, разговаравме со директорот на АВМУ, Зоран Трајчевски.

ЦИВИЛ МЕДИА: Во каква состојба се медиумите и легислативата поврзана со медиумите и политичкото рекламирање во пресрет на претседателските избори?

ТРАЈЧЕВСКИ: Прашањето за состојбата на медиумите е доста комплексно, треба да се зборува од многу аспекти. Генерално почитувањето на професионалниот стандард на медиумите, зборувам пред сè за телевизиите и радио станиците што се предмет на регулација од АВМУ, оди во позитивна нагорна линија. Може да се каже дека во последниот период воопшто и да не се појавуваат прилози или емисии со говор на омраза или дискриминација од било каков вид. Се надевам дека тој тренд ќе продолжи и понатаму.

Во делот на платеното политичко рекламирање направени се измени последниве 9 месеци и тоа две, првата кон крајот на јуни минатата година, а втората измена во јануари оваа година. Предвидено платеното политичко рекламирање на политичките парии да се плаќа од Министерството за финансии. Според нас, како Агенција, оваа измена не е добра и ние жестоко реагиравме уште во летото кога беа донесени измените и сега, во јануари, кога се допрецизираа. Сметаме дека нема таква пракса во европските земји политичките партии да добиваат пари за платеното политичко рекламирање. Ние на тој став опстојуваме. Имаме поддршка од новинарските здруженија и од другите медиумски организации. Се надеваме дека во наредниот период овие одредби од Изборниот законик ќе бидат сменети, иако сме свесни дека постои ист став кај сите политички партии кои многу тешко би се откажале од овие одредби. Измените беа донесени едногласно и од опозицијата и од власта.

ЦИВИЛ МЕДИА: Со кои проблеми очекувате да се судрите во престојниот период на предизборната кампања и на денот на гасањето? Што ќе преземете?

ТРАЈЧЕВСКИ: Со оглед на тоа дека имаме подобрување во делот на почитувањето на професионалните стандарди, агенцијата одлучи во овој предизборен период, пред почетокот на кампањата, да не прави извештаи на секои десет дена, како што беше претходно, туку да направи два извештаи на период од 25 дена. Очекуваме и се надеваме дека ќе нема проблеми до почетокот на кампањата на 1 април. Но, се надеваме и дека за тоа време, медиумите објективно ќе информираат за кампањите на претседателските кандидати. Се надеваме и дека политичките партии и независните кандидати, доколку има, нема да водат црна кампања и да претставуваат извор на евентуални проблематични начини на известувања од медиумите. Се надевам дека ќе го задржат нивото медиумите и во овој период.

Во овој период не се забележува кај медиумите дека се распишани изборите бидејќи известуваат професионално и на многу високо ниво.

ЦИВИЛ МЕДИА: Што можат да направат граѓанките и граѓаните, како и организациите на граѓанското општество да помогнат во подобрувањето на состојбите поврзани со медиумите во изборен контекст?  

ТРАЈЧЕВСКИ: Постои голема свест кај граѓаните и ние буквално секој ден добиваме преставки за различни типови на прекршувања на законот, не само на Изборниот законик, туку и на Законот за медиуми и Законот за аудио и аудиовизуелни медиумски услуги од електронските медиуми, но и од радиата и телевизиите. Не секогаш реакциите на граѓаните се оправдани, меѓутоа тоа покажува дека нивото на медиумската писменост многу повисоко, па не можат да поминат незабележано одредени активности што еветуално би ги преземале медиумите во насока да не ги почитуваат професионалните стандарди.

Во минатите изборни циклуси се случуваше за време на гласањето и за време на молкот да има прекршување на изборниот молк од медиумите. Но, за првпат за време на Референдумот се случи за време на изборен молк да нема ниту едно прекршување кај ниту еден медиум.

Се надеваме дека тоа што беше состојба со Референдумот, не било исклучок туку ќе се повтори за време и на овие избори… За евентуални проблеми што би настанале, а за кои не се одговорни медиумите, проблемите би требало да се лоцираат, доколку ги има, кај политичките партии.

Биљана Јордановска (текст и монтажа)

Камера и фотографија: Дехран Муратов

Print Friendly, PDF & Email
Share37Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Бранимир Јовановиќ за ЦИВИЛ МЕДИА: Македонија навистина е четврто место во Европа по економски развој – ама од позади!

    105 shares
    Share 42 Tweet 26
  • Осумнаесетгодишниот син на Блерим Беџети од ДУИ примил 12.000 евра од Комунална хигиена – Скопје за „интелектуални услуги и совети“ за заштита на животната средина

    96 shares
    Share 38 Tweet 24
  • Украинските дронови погодија над 40 руски стратешки бомбардери во шокантен напад далеку зад линиите на фронтот

    94 shares
    Share 38 Tweet 24
  • Поранешниот командант на ОВК, Бреза, уапсен по 22 години бегство

    92 shares
    Share 37 Tweet 23
  • РЕАКЦИИ: „Ако не влеземе во ЕУ, Коридорите 8 и 10 никогаш нема да се завршат“; „Ако му одговара на НАТО, со Британците ќе се завршат и Коридорите“

    88 shares
    Share 35 Tweet 22
[adrotate banner=”5″]
[adrotate banner=”7″]

CIVIL MEDIA NEWSLETTER

Check your inbox or spam folder to confirm your subscription.

CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ