• Latest

Трајчевски: Министерството за финансии не треба да го финансира политичкото рекламирање

February 26, 2019
Чад се издига над Московската област, Русија на 4 јули 2025 година. Фото: ASTRA/Telegram

Украинските дронови погодиле повеќе цели во Русија, вклучително и клучна фабрика за воена оптика во Ростовскиот регион

July 4, 2025

Од денеска помалку метеж на „Табановце“, стартува системот One Stop за интегрирана гранична контрола

July 4, 2025
Фото: МИА Архива

Трет ден расправа за ребаланост на Буџетот

July 4, 2025
Снимки споделени со Би-Би-Си од операцијата за помош во Газа. Фото: Скриншот од видео на ВВС

Хуманитарен работник во Газа тврди дека видел како колегите пукаат врз гладни Палестинци

July 4, 2025
Blokada pred Praven fakultet vo Belgrad/ Foto> screenshot N1

Петти ден блокади на протестите низ Србија, полицијата на улиците

July 4, 2025
Екипи за итни случаи на местото на рускиот напад на 4 јули 2025 година. Русија го напаѓаше главниот град во текот на целата ноќ со беспилотни летала и ракети, предизвикувајќи пожари низ целиот град. Фото: Државна служба за итни случаи на Украина / Телеграм

„Ништо освен терор и убиства“ – Русија изврши масовен напад на Кијив со балистички ракети откако Трамп изјави дека нема напредок во разговорите со Путин

July 4, 2025
Фото: Скриншот од видео на 
NEWS9 Live

Русија стана првата држава што ја призна владата на Талибанците во Авганистан

July 4, 2025
Газа (фото извор: Wikimedia)

Експертка на ОН ги повикува светските мултинационални компании да престанат да соработуваат со Израел

July 4, 2025
Први коментари од Трамп откако неговиот мегазакон беше усвоен. Фото: Скриншот од видео на ВВС

Конгресот го усвои „големиот, прекрасен закон“ на Трамп за намалување на даноците и трошоците

July 4, 2025
Пожар што избувна по нападот со руски дрон во предградието на Харкив, Украина, преку ноќ на 26 мај 2025 година. Фото: Државна служба за вонредни ситуации

Во Руски ноќен напад со беспилотно летало врз Кијив повредени 14 лица и предизвикани повеќе пожари

July 4, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home ВЕСТИ

Трајчевски: Министерството за финансии не треба да го финансира политичкото рекламирање

February 26, 2019 16:25
in ВЕСТИ, ИЗБОРИ, ПОЛИТИКА
Share on FacebookShare on Twitter

Агенцијата за аудио и аудиовизуелни медиуми и за овие претседателски избори ќе врши интезивен мониторинг на медиумското известување за време на изборната кампања. За улога на медиумите во изборните циклуси, политичкото рекламирање, санкциите и измените во законските решенија што ги опфаќаат медиумите, разговаравме со директорот на АВМУ, Зоран Трајчевски.

ЦИВИЛ МЕДИА: Во каква состојба се медиумите и легислативата поврзана со медиумите и политичкото рекламирање во пресрет на претседателските избори?

ТРАЈЧЕВСКИ: Прашањето за состојбата на медиумите е доста комплексно, треба да се зборува од многу аспекти. Генерално почитувањето на професионалниот стандард на медиумите, зборувам пред сè за телевизиите и радио станиците што се предмет на регулација од АВМУ, оди во позитивна нагорна линија. Може да се каже дека во последниот период воопшто и да не се појавуваат прилози или емисии со говор на омраза или дискриминација од било каков вид. Се надевам дека тој тренд ќе продолжи и понатаму.

Во делот на платеното политичко рекламирање направени се измени последниве 9 месеци и тоа две, првата кон крајот на јуни минатата година, а втората измена во јануари оваа година. Предвидено платеното политичко рекламирање на политичките парии да се плаќа од Министерството за финансии. Според нас, како Агенција, оваа измена не е добра и ние жестоко реагиравме уште во летото кога беа донесени измените и сега, во јануари, кога се допрецизираа. Сметаме дека нема таква пракса во европските земји политичките партии да добиваат пари за платеното политичко рекламирање. Ние на тој став опстојуваме. Имаме поддршка од новинарските здруженија и од другите медиумски организации. Се надеваме дека во наредниот период овие одредби од Изборниот законик ќе бидат сменети, иако сме свесни дека постои ист став кај сите политички партии кои многу тешко би се откажале од овие одредби. Измените беа донесени едногласно и од опозицијата и од власта.

ЦИВИЛ МЕДИА: Со кои проблеми очекувате да се судрите во престојниот период на предизборната кампања и на денот на гасањето? Што ќе преземете?

ТРАЈЧЕВСКИ: Со оглед на тоа дека имаме подобрување во делот на почитувањето на професионалните стандарди, агенцијата одлучи во овој предизборен период, пред почетокот на кампањата, да не прави извештаи на секои десет дена, како што беше претходно, туку да направи два извештаи на период од 25 дена. Очекуваме и се надеваме дека ќе нема проблеми до почетокот на кампањата на 1 април. Но, се надеваме и дека за тоа време, медиумите објективно ќе информираат за кампањите на претседателските кандидати. Се надеваме и дека политичките партии и независните кандидати, доколку има, нема да водат црна кампања и да претставуваат извор на евентуални проблематични начини на известувања од медиумите. Се надевам дека ќе го задржат нивото медиумите и во овој период.

Во овој период не се забележува кај медиумите дека се распишани изборите бидејќи известуваат професионално и на многу високо ниво.

ЦИВИЛ МЕДИА: Што можат да направат граѓанките и граѓаните, како и организациите на граѓанското општество да помогнат во подобрувањето на состојбите поврзани со медиумите во изборен контекст?  

ТРАЈЧЕВСКИ: Постои голема свест кај граѓаните и ние буквално секој ден добиваме преставки за различни типови на прекршувања на законот, не само на Изборниот законик, туку и на Законот за медиуми и Законот за аудио и аудиовизуелни медиумски услуги од електронските медиуми, но и од радиата и телевизиите. Не секогаш реакциите на граѓаните се оправдани, меѓутоа тоа покажува дека нивото на медиумската писменост многу повисоко, па не можат да поминат незабележано одредени активности што еветуално би ги преземале медиумите во насока да не ги почитуваат професионалните стандарди.

Во минатите изборни циклуси се случуваше за време на гласањето и за време на молкот да има прекршување на изборниот молк од медиумите. Но, за првпат за време на Референдумот се случи за време на изборен молк да нема ниту едно прекршување кај ниту еден медиум.

Се надеваме дека тоа што беше состојба со Референдумот, не било исклучок туку ќе се повтори за време и на овие избори… За евентуални проблеми што би настанале, а за кои не се одговорни медиумите, проблемите би требало да се лоцираат, доколку ги има, кај политичките партии.

Биљана Јордановска (текст и монтажа)

Камера и фотографија: Дехран Муратов

Print Friendly, PDF & Email
Share37Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Костадинов до Латас: Кога ќе ја чепнеш честа на мојот мртов татко, правдата не се моли. Се зема.

    109 shares
    Share 44 Tweet 27
  • 24 ЧАСА: „Шлаканица“ од Брисел за Мицкоски, сестринските партии го избришаа македонскиот јазик и идентитет од ЕУ извештајот; Обвинителството го амнестира Максим Димитриевски; Кавказ на работ на нов конфликт

    99 shares
    Share 40 Tweet 25
  • Едногодишен помен

    99 shares
    Share 40 Tweet 25
  • Таче се (по)јави, вистина се (по)јави

    92 shares
    Share 37 Tweet 23
  • Апсења со смртни последици, рации, претепани и крвави осомничени, соборен патнички авион – како се влошија односите меѓу Русија и Азербејџан

    92 shares
    Share 37 Tweet 23

CIVIL MEDIA NEWSLETTER

Check your inbox or spam folder to confirm your subscription.

CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ