• Latest

Образование за резил резултати!

April 7, 2017
Фото: Генерирано со ВИ

Мерц и Стармер го повикаа Иран веднаш да започне преговори со САД и Израел

June 22, 2025

Гроси свика за утре итен состанок на Меѓународната агенција за атомска енергија

June 22, 2025

Лојалност – награда – глупост

June 22, 2025
Фото: Скриншот

Евакуацијата на странски државјани преку аеродромот во Тел Авив засега е невозможна, соопшти Македонската амбасада

June 22, 2025
Фото: Скриншот од видео на 
BFBS Forces News

Моќта на американските Б-2 бомбардери во нападите врз нуклеарните цели во Иран

June 22, 2025
Фото: Креирано со помош на ВИ

вЛажните сновиденија на Александар Николоски

June 22, 2025
By USAF - www.af.mil, Public Domain (Wikipedia)

Иранците тврдат дека Фордо не претрпе значителна штета, МААЕ соопшти дека нема зголемена радијација надвор од нуклеарните објектите

June 22, 2025

📅 САД-Иран-Израел, од преговори до бомбардирање: Хронологија на настаните, 12 април – 22 јуни

June 22, 2025

Трамп: Фордо го нема – од „прозорец за дипломатијата“ до бомбардирање – за 48 часа

June 22, 2025

„Марш за ангелите“ во Кочани – родителите на починатите деца побараа одговори од МВР, УЈП и од Обвинителството

June 21, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home ОПШТЕСТВО

Образование за резил резултати!

April 7, 2017 17:07
in ОПШТЕСТВО
Share on FacebookShare on Twitter

Две третини од младите во Македонија на возраст од 15 години имаат потешкотии со читање и разбирање  проблем со математички операции и природни науки! Според наставниците, соговорници на ЦИВИЛ Медиа, кои тврдат дека работат под постојан притисок и дека од од нив се бара да бидат „волшебници“ – што само ги доведува децата во позиција на жртви, воведувањето на деветолетката, избрзаните реформи без никаква анализа и воведувањето на „Кембриџ“ програмата, како и очајниот неквалитет на учебниците кои не можат да се користат во наставата, покрај екстерното тестирање, деморализираноста на учениците и необезбедувањето основни средства за имплементација на „новитетите“, се дел од причините за катастрофалната ситуација во образованието…

„Проблемите околу ПИСА-тестирањето и лошите резултати кои ги покажаа учениците се подолготрајни и опфаќаат подолг период. Повеќето од нив се предизвикани од погрешните чекори, или ако сакате, од несоодветните реформи кои се воведуваат во образованието последните години наназад. Уште во 2000 година покажавме лоши резултати на ова тестирање. И не се виде ни напредок, ниту стагнација, туку пад, што се потврди со последново тестирање на ПИСА“, вели одделенската наставничка Гордана Угриновска, од ОУ „Елпида Караманди“ од Битола.

ЦИВИЛ Медиа разговараше со Угриновска, по објавувањето на поразителните резултати од ПИСА-тестирањето и извештајот на Светската банка, според кои, дури две третини од младите во Македонија на возраст од 15 години имаат потешкотии со читање и разбирање  проблем со математички операции и природни науки.

„Воведувањето на деветтолетката, како и промената на наставните програми и планови, се само дел од причините за лошите резултати. Настрана промената на учебниците кои имаат одредени пропусти и се со слаб квалитет. На наставниците им се даде избор да бираат учебници од различни автори, па така, училишта од исти градови работаат со учебници од различни автори, во кои се среќаваат различни објаснувања и поими, кои можеби и предизвикале различно поимање од учениците. Воведувањето на ‘Кембриџ’ програмата за математика и за природни науки, уште повеќе придонесе кон намалување на квалитетот на образованието“, вели Угриновска, осврнувајќи се на причините за лошите резултати.

„Влошување на работите предизвика воведувањето на учениците во математиката со оваа програма, која постојано бара наставникот да биде ‘волшебник’, за да ги создаде или сам да ги набави потребните ресурси – за да може некако да ги реализира содржините. Содржините немаат некоја поврзаност, постапност, систематичност при  формирање на математички знаења кои произлегуваат едни од  други.  На овој начин, кај нас наставниците, се создава забуна и различен пристап во работата, а можеби, во некои случаеви, и вулгаризирање на работата, само со цел да се дадат било какви резултати, кои немаат квалитет. Учениците како да имаат многу податоци, факти, активности (некаде и премногу игровни активности), но не знаат како да ги систематизираат и да ги стават во функција истите“, објаснува Угриновска.

Според неа, најголем проблем за лошите резултати на ПИСА-тестирањето е воведувањето на екстерното тестирање: „Децата се деморализирани и незаинтересирани да се стекнат со квалитетно знаење“.

ЦИВИЛ Медиа разговараше и со одделенски наставник – обучувач за програмата ‘Кембриџ’ по математика, кој сакаше да остане анонимен.

„Последните години во одделенска настава има голем број на реформи што се прават без посебна анализа. Пред да се видат резултатите од воведување на деветтолетката, се воведе Кембриџ. Реформите се воведуваат во одделенска настава и тука завршуваат. Наставниците целосно се посветени и макотрпно работат на сè она што ни се наметнува со овие реформи. Мора да се следат шаблоните, затоа што од Инспекцијата – само за тоа се интересираат. Програмата ‘Кембриџ’ можеби и немаше да биде толку неуспешна, да не беа учебниците толку лоши, без никаков квалитет! Наставниците се под постојан притисок да им пренесат што повеќе знаење во краток период и децата се – жртви!“

Според соговорничката на ЦИВИЛ Медиа, тоа се случува поради започнувањето реформи „на јуриш“, без претходна подготовка и незаинтересираноста на инспекцискиот надзор за вистински квалитет во образованието. .

„Учебникот ‘Кембриџ’ беше подготвен една недела пред почетокот на учебната година. Учебниците за природни науки се катастрофа! До трето одделение, учебниците на учениците им се дома, воопшто не ги користат. Бараат од нас да истражуваме, но учебникот мора да е основниот извор на знаење за учениците. Учебник по Општество три години немаме! Се вративме на тетратки… Инспекторите се интересираат за тоа кои техники се користат, за суштината никој не се интересира! Квалитетните кадри во минатото беа резултат на квалитетните учебници, што не е случај сега. Знаењето што се добива по хемија и физика е недоволно и затоа се учениците речиси неписмени по овие предмети, тоа мора да се промени! Исто така, проблем се ресурсите, Министерството за образование со воведувањето на ‘Кембриџ’ – воопшто не одвои средства за имплементирање, коцки од десет денари не ни обезбедија“.

Во тешка ситуација се доведени и родителите.

„Програмата е жива глупост! Покрај дополнителниот ангажман што треба да го вложуваат како просветните работници, така и родителите, сите ние, како родители, сме ставени во позиција да ги исправаме грешките и празнините во образовниот процес. Деца на 6 или 7-годишна возраст се преоптоварени со небитни информации, а изоставени се битни теми кои се основа за она што понатаму треба да се изучува. Да не зборуваме за книгите и учебниците кои се со очаен превод и со невидени небулози“, резигнирано ни изјави М. И., мајка на ученик во второ одделение.

Марија Теговска

Print Friendly, PDF & Email
Tags: катастрофаКембриџ програманаставнициобразованиеочајни учебнициПИСА тестирањереформиродителиСветска банкаУченици
Share33Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Фото: Принтскрин од емисијата „Бизнис 21“ на ТВ21

    Славески: Мизерно е да ме прашувате за мојата плата од 3.000 евра, никој не ме прашува за гладувањето во САД додека студирав

    512 shares
    Share 205 Tweet 128
  • Кога премиерот те тужи, тоа не е лична пресметка, туку политички притисок!

    94 shares
    Share 38 Tweet 24
  • Во оклопот на вмро, Македонците се желки на трката во Спа Франкоршамп

    93 shares
    Share 37 Tweet 23
  • Лаги

    91 shares
    Share 36 Tweet 23
  • Напад со „валкана бомба“: Можен следен потег на Иран против Израел

    91 shares
    Share 36 Tweet 23

CIVIL MEDIA NEWSLETTER

Check your inbox or spam folder to confirm your subscription.

CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ