• Latest
Илустрација: ВИ

Каде завршува информирањето, а каде почнува пропагандата, што е што во изборен контекст

August 25, 2025

ДИК: Поднесени вкупно 312 листи на кандидати за градоначалници и 575 листи за советници, најмногу за Град Скопје

September 14, 2025
Фото: Фејсбук Орце Ѓорѓиевски

Скопје гори – Орце си тера предизборна кампања

September 14, 2025
Проф. Оливер Андонов (фото: Б. Јордановска/ЦИВИЛ)

Хаотично заебавање

September 14, 2025

Вината за пожарите Мицкоски ја гледа кај некои центри на моќ во државата, но и надвор, коишто не сакаат оваа Влада да успее

September 14, 2025
Пожар во Трубарево, 13 септември 2025
Фото: Горан Наумовски

Жителка на Трубарево заврши во болница, директорот на ЦУК, полицаец и војник на домашно лекување

September 14, 2025

Наместо политички спинови, Филипче понуди конкретен кризен план по пожарот во Трубарево, мерките да ги прифатат институциите

September 14, 2025

Обвинителството го истражува пожарот во Трубарево

September 14, 2025

ВМРО-ДПМНЕ обвинува без докази и аргументи: СДС(М) и ДУИ палат депонии – Филипче:Ова е надвор од секој здрав разум, наместо решенија, се нудат политички оправдувања и спинови

September 14, 2025

ЗНМ со насоки за новинарите за безбедно известување од пожари

September 14, 2025

Ангелов: Цел сме на хибриден напад со пожарите – Тошковски: Господ не може да ме убеди дека четири пожари на депонии за три дена се случајност

September 14, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home ПРОЦЕСИ ИЗБОРИ

Каде завршува информирањето, а каде почнува пропагандата, што е што во изборен контекст

August 25, 2025 15:45
in ВЕСТИ, ЕДУКАЦИЈА, ИЗБОРИ, ПРОПАГАНДА, ТОП 5
Илустрација: ВИ

Илустрација: ВИ

Share on FacebookShare on Twitter

Пропагандата е форма на комуникација што користи вистинити или лажни информации за да влијае и да манипулира со мислењето, емоциите и однесувањето на луѓето.

Во изборен контекст, терминот пропаганда има специфично значење и се разликува од обичното политичко рекламирање или информирање.

Што е пропаганда за време на избори?

Пропагандата во изборен контекст е систематско ширење на пораки со цел да се убеди или придобие јавноста за одредена партија, кандидат или идеја. Често користи емоции, симболи и манипулација со информации наместо аргументирана дебата. Може да вклучува лажни вести, извртување факти, селективно прикажување на податоци, па дури и ширење страв или поделби за политичка корист.

Во изборен контекст пропагандата се препознава преку:

  • Партиски медиумски кампањи – спотови, реклами, наративи кои повеќе емоционално отколку аргументирано придобиваат гласачи.

  • Партиска злоупотреба на јавни ресурси – кога власта користи државни пари, институции или јавни настани за своја промоција.

  • Негативна пропаганда – дискредитација на политички противници преку дезинформации или манипулативни пораки.

  • Пропаганда маскирана како информирање – на пример, јавни кампањи или „вести“ што всушност промовираат една политичка опција.

Изборната кампања е јасно обележена, транспарентна, заснована на програми и аргументи. За разлика од неа, пропагандата е прикриена, манипулативна, со цел да влијае врз гласачите без тие да бидат свесни за тоа.

Примери на пропаганда

Злоупотреба на државни ресурси за партиски цели

  • Власта организира свечено отворање на автопат, фабрика или училиште токму за време на изборна кампања, при што настанот изгледа како партиски митинг.

  • Наместо да се информираат граѓаните за инфраструктурен проект, тоа се користи како доказ „гласај за нас – ние градиме“.

Страв и поделби

  • Пораки од типот „ако победи опозицијата ќе ја продадат државата“ или „ако гласачите не ја дадат поддршката, ќе нема плати и пензии“.

Црна пропаганда (дискредитација)

  • Ширење полуинформации или дезинформации за противникот, на пример: „Овој кандидат има тајни договори со странски држави“ без докази, или спотови што користат извадени реченици од контекст.

Маскирана партиска реклама

  •  „Информативни прилози“ во медиуми каде новинарски текст всушност е пишуван како реклама за кандидатот.

Во Северна Македонија иако секогаш е навидум јасно, сепак, во рамки на законската легислатива понекогаш е тешко да се разграничи кампања од пропаганда, бидејќи дел од партиите користат позитивни пораки и програми, но истовремено прибегнуваат и кон манипулации – особено преку медиуми блиски до нив.

Како да го контактирате ЦИВИЛ?

📧 monitoring.civil@gmail.com
💬 Инбокс: facebook.com/civil.mk

Вашиот глас има моќ. Искористете ја!

Print Friendly, PDF & Email
Share33Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • Љубчо Георгиевски за ЦИВИЛ Медиа: Иван Стоиљковиќ е докажан борец против македонската државност, од раните 90 години беше активен противник на независна самостојна македонска држава

    155 shares
    Share 62 Tweet 39
  • Срџан Амет, прв Ром кандидат за Скопје: Време е да се разбие стигмата за Ромите

    140 shares
    Share 56 Tweet 35
  • (ВИДЕО) AA: Србија денес ја прогласи Северна Македонија за српска територија, Владата го одобри тоа со присуство на вицепремиерот Стоилковиќ

    118 shares
    Share 47 Tweet 30
  • Хаотично заебавање

    117 shares
    Share 47 Tweet 29
  • 24 ЧАСА: Молк од владата за големо-српската пропаганда на Денот на независноста; Падна владата на Франција; ЕУ да го осуди Вучиќ по навредите кон европратениците; Во тек е повикот на ЦИВИЛ за изборни набљудувачи

    115 shares
    Share 46 Tweet 29
CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ