• Latest
Илустрација: ВИ

Каде завршува информирањето, а каде почнува пропагандата, што е што во изборен контекст

August 25, 2025

24 ЧАСА: Притвор за напаѓачот по инцидентот во Штип; јавна осуда од клубовите и ФФМ; Гаши потврди – на избори со стар Изборен законик; четири новинари загинаа во израелските напади на Газа

August 25, 2025
Фото: Wikimedia commons

Осум дена притвор за 43 годишниот родител кој нападна двајца 15 годишни фудбалери на штипска „Брегалница“

August 25, 2025
Фотографија:  Алфонс Маис, Фејсбук профил

Германски генерал, Алфонс Маис: Верувам дека сите наши војници знаат што да очекуваат

August 25, 2025
Фотографија: Скриншот Платформа Х

Петти ден како гори руска рафинерија по украинските напади на енегретскиот сектор

August 25, 2025
Фотографија: МИА

Две собраниски седници пред изборната кампања, Гаши на координаторите на пратеничките групи им доставил Декларација за фер и демократски избори

August 25, 2025

ГРАЃАНСКИ ФОРУМ (РЕАКЦИИ): Граѓаните бараат предвремени избори и конфискација на незаконски стекнат имот

August 25, 2025

ОЈО побара притвор за родителот што нападна двајца младински фудбалери на Брегалница

August 25, 2025
Фото: Wikimedia Commons

Франција го повика американскиот амбасадор Кушнер на разговор поради обвинувачкото писмо до Макрон за растечки антисемитизам

August 25, 2025
Скриншот од Youtube видео -ЛНОБТ

Украина и Литванија потпиша документ со намера за заедничко производство на одбранбени производи

August 25, 2025

Предвремените претседателски избори во Република Српска ќе бидат распишани најдоцна следната седмица

August 25, 2025
CivilMedia
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • ИЗБОРИ
  • ОПШТЕСТВО
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
No Result
View All Result
CivilMedia
No Result
View All Result
Home ПРОЦЕСИ ИЗБОРИ

Каде завршува информирањето, а каде почнува пропагандата, што е што во изборен контекст

August 25, 2025 15:45
in ВЕСТИ, ЕДУКАЦИЈА, ИЗБОРИ, ПРОПАГАНДА, ТОП 5
Илустрација: ВИ

Илустрација: ВИ

Share on FacebookShare on Twitter

Пропагандата е форма на комуникација што користи вистинити или лажни информации за да влијае и да манипулира со мислењето, емоциите и однесувањето на луѓето.

Во изборен контекст, терминот пропаганда има специфично значење и се разликува од обичното политичко рекламирање или информирање.

Што е пропаганда за време на избори?

Пропагандата во изборен контекст е систематско ширење на пораки со цел да се убеди или придобие јавноста за одредена партија, кандидат или идеја. Често користи емоции, симболи и манипулација со информации наместо аргументирана дебата. Може да вклучува лажни вести, извртување факти, селективно прикажување на податоци, па дури и ширење страв или поделби за политичка корист.

Во изборен контекст пропагандата се препознава преку:

  • Партиски медиумски кампањи – спотови, реклами, наративи кои повеќе емоционално отколку аргументирано придобиваат гласачи.

  • Партиска злоупотреба на јавни ресурси – кога власта користи државни пари, институции или јавни настани за своја промоција.

  • Негативна пропаганда – дискредитација на политички противници преку дезинформации или манипулативни пораки.

  • Пропаганда маскирана како информирање – на пример, јавни кампањи или „вести“ што всушност промовираат една политичка опција.

Изборната кампања е јасно обележена, транспарентна, заснована на програми и аргументи. За разлика од неа, пропагандата е прикриена, манипулативна, со цел да влијае врз гласачите без тие да бидат свесни за тоа.

Примери на пропаганда

Злоупотреба на државни ресурси за партиски цели

  • Власта организира свечено отворање на автопат, фабрика или училиште токму за време на изборна кампања, при што настанот изгледа како партиски митинг.

  • Наместо да се информираат граѓаните за инфраструктурен проект, тоа се користи како доказ „гласај за нас – ние градиме“.

Страв и поделби

  • Пораки од типот „ако победи опозицијата ќе ја продадат државата“ или „ако гласачите не ја дадат поддршката, ќе нема плати и пензии“.

Црна пропаганда (дискредитација)

  • Ширење полуинформации или дезинформации за противникот, на пример: „Овој кандидат има тајни договори со странски држави“ без докази, или спотови што користат извадени реченици од контекст.

Маскирана партиска реклама

  •  „Информативни прилози“ во медиуми каде новинарски текст всушност е пишуван како реклама за кандидатот.

Во Северна Македонија иако секогаш е навидум јасно, сепак, во рамки на законската легислатива понекогаш е тешко да се разграничи кампања од пропаганда, бидејќи дел од партиите користат позитивни пораки и програми, но истовремено прибегнуваат и кон манипулации – особено преку медиуми блиски до нив.

Како да го контактирате ЦИВИЛ?

📧 monitoring.civil@gmail.com
💬 Инбокс: facebook.com/civil.mk

Вашиот глас има моќ. Искористете ја!

Print Friendly, PDF & Email
Share33Tweet21Send

НАЈЧИТАНИ 5

  • СРПСКИ (БУРАЗЕРСКИ) СВЕТ: Ќе добие ли ВМРО-ДПМНЕ своја банка?

    96 shares
    Share 38 Tweet 24
  • Мицкоски: Ако поради независните со два потписа изборите не успеат, Владата има уставна можност да постави повереници

    93 shares
    Share 37 Tweet 23
  • МВР го уапси родителот кој го предизвика инцидентот во Штип, ФФМ, Шкупи и Брегалница го осудија – спортот не треба да биде арена за физички конфронтации

    91 shares
    Share 36 Tweet 23
  • Одбележан Денот на независноста на Украина во Скопје: Мирот е единствена опција

    88 shares
    Share 35 Tweet 22
  • Ивановска по распитот во Обвинителство: Обвинета сум дека наводно начинот на кој што сме ги отворале предметите во ДКСК и споделувањето на информациите во јавноста, било спорно за пријавителот

    87 shares
    Share 35 Tweet 22
CivilMedia

СЛОБОДНО.НЕЗАВИСНО.ОТВОРЕНО

  • ЗА НАС
  • ИМПРЕСУМ
  • КОНТАКТ
  • АВТОРСКИ ПРАВА
  • Политика на приватност
  • МАРКЕТИНГ

Следете нè

No Result
View All Result
  • ДОМА
  • ВЕСТИ
  • ПОЛИТИКА
  • СЛОБОДНА ЗОНА
  • АНАЛИЗИ
  • РЕГИОН
  • СВЕТ
  • ВОЈНА ВО УКРАИНА
  • ДЕЗИНФО
  • ФОРУМ
  • ГРАЃАНСКА АКЦИЈА
  • МАРКЕТИНГ
  • ИМПРЕСУМ